logo-overlay

Logo LinkedIn
Logo Facebook
Logo X

Kwalitatieve zorg door TiGO Gezinsondersteuning

De kwaliteit van de zorgverlening staat bij ons centraal. Wij bieden professionele en betrouwbare ondersteuning op maat aan jeugdigen en gezinnen. Daarom kiezen we voor duidelijke normen en voor deskundige en betrokken professionals. Met een diepe toewijding werken we aan een respectvolle en veilige omgeving voor iedereen die met ons samenwerkt.

Onze visie op kwaliteit: cliëntgericht, helder en veilig

Kwalitatieve zorg leveren betekent voor ons dat we cliëntgericht werken. We laten onze zorg aansluiten bij de behoeften en doelen van jeugdigen en gezinnen. We maken duidelijke afspraken met ze en evalueren die regelmatig. We communiceren helder, zodat cliënten, ouders en verwijzers weten waar ze aan toe zijn. Daarbij zorgen we voor een veilige omgeving waarin iedereen zich gehoord, beschermd en welkom voelt, ongeacht leeftijd, achtergrond of situatie. Voor de beste zorg werken we samen met partners in de keten, zoals wijkteams, scholen, huisartsen en andere zorgaanbieders. Door te leren van ervaringen, feedback en nieuwe inzichten blijven we onszelf telkens verbeteren.

Professionals met kennis en hart voor de jeugdzorg

TiGO Gezinsondersteuning werkt alleen met zorgprofessionals die hart hebben voor de jeugdzorg. Allemaal hebben ze volop kennis en ervaring in het bieden van jeugdhulp, opvoedondersteuning en systeemgericht werken. We screenen op integriteit – ze hebben een geldige Verklaring omtrent het Gedrag (VOG) – en selecteren op betrokkenheid en vakmanschap. Waar nodig zijn onze begeleiders SKJ- of BIG-geregistreerd. Via TiGO Academy volgen ze regelmatig scholing, waarbij we investeren in actuele kennis, ethiek en methodisch werken. Ook zijn ze getraind in het herkennen en bespreekbaar maken van onveiligheid, het signalen van stress of overbelasting en het waarborgen van een veilige hulpverleningsrelatie.

Zorgvuldige dossiervoering en privacy

Wij werken volgens de richtlijnen van de Jeugdwet en de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG). Iedere cliënt heeft bij ons een eigen dossier in een veilige omgeving, het Elektronisch Cliëntendossier (ECD). Dit dossier is alleen toegankelijk voor de ouders, jongeren en/of wettelijke vertegenwoordigers. Informatie over cliënten delen we alleen als dit nodig en rechtmatig is en uitsluitend met toestemming, zodat de privacy altijd is gewaarborgd.

HKZ-certificering en onafhankelijke toetsing

TiGO Gezinsondersteuning beschikt over de HKZ-certificering voor Kleine Organisaties (Harmonisatie Kwaliteitsbeoordeling in de Zorgsector). Dit keurmerk laat zien dat wij professioneel georganiseerd zijn, onze processen op orde hebben en doorlopend aan verbetering werken. We zijn bovendien op weg naar de HKZ-certificering voor Jeugdzorg. Ook wordt onze kwaliteit getoetst door de onafhankelijke partij DEKRA Nederland, volgens Kwaliteitsmanagementsysteem ISO 9001. Deze externe toetsing versterkt onze betrouwbaarheid en biedt extra zekerheid voor gemeenten, verwijzers en gezinnen.

Verantwoording en transparantie

Wij zijn transparant naar cliënten, verwijzers en gemeenten. Dit betekent dat we heldere rapportages en terugkoppelingen leveren. Jaarlijks laten we een interne kwaliteitsrapportage opstellen. Ook beschikken we over de juiste klachtenregeling, een privacyreglement, een gedragscode en algemene voorwaarden.

Wil je meer weten over onze kwaliteit, certificering of werkwijze, of heb je andere vragen?

Neem contact op